handlowe gdynia

Jednym z ulubionych miejsc Polaków stało się centrum handlowe. Gdynia jest tego doskonałym przykładem, choć trend utrzymuje się w całym kraju. Nie zawsze wizyta oznacza zakupy, często jest to sposób na spędzenie wolnego czasu z bliskimi lub przyjaciółmi. Za co szczególnie polubiliśmy sklepy wielkopowierzchniowe?

Nowy zwyczaj, czyli przebywanie w galerii handlowej

Przeciętny Polak bywa w centrum handlowym raz w miesiącu. Wiele osób robi to kilka razy. Rośnie także grono tych, którzy minimum raz w tygodniu odwiedzają centrum handlowe. Gdynia ma kilka takich miejsc, które przyciągają zainteresowanych. Galerie handlowe nauczyły nas zupełnie nowego zwyczaju – przebywania na ich terenie bez konieczności odwiedzania sklepów. Coraz szersza oferta gastronomiczna sprawia, że wybieramy się tam na biznesowy lunch lub rodzinny obiad. Strefa rozrywki zachęca do wypadu do kina oraz odwiedzenia miejsc, przeznaczonych dla dzieci. Galerie oferują także wiele usług. Wybierając się na kawę, można przy okazji iść na manicure, pedicure lub do fryzjera bez konieczności opuszczania budynku. To także stało się nowym zwyczajem dla wielu osób, które chętnie korzystają z oferty sieciówek, rozmieszczonych w różnych punktach centrum handlowego.

Uniwersalne centrum handlowe w Gdyni

Głównym powodem, dla którego tak chętnie odwiedzamy duże sklepy, jest wygoda zakupów. Jedna przestrzeń skupia wiele różnych podmiotów. To nie tylko markety spożywcze, ale także sklepy z AGD, punkty z dekoracjami do domu, księgarnie, sieciówki z ubraniami i zabawkami. Do nich dochodzą usługi jak pralnia chemiczna, możliwość zamówienia okularów u optyka, punkty krawieckie, a nawet weterynaryjne. Administracja sklepów dba o różnorodność, dlatego klienci mogą liczyć także na ofertę sezonową, na przykład dopasowaną do konkretnego święta. Dostrzeżono również przywiązanie do lokalnych produktów i polskich wyrobów. Coraz więcej galerii handlowych sprowadza więc np. piwa z małych browarów lub wędliny i sery, produkowane przez małych wytwórców. Wszystko po to, by klienci nie mieli już potrzeby odwiedzania targów i sklepów poza galerią. Duża część oferty jest dostępna na wyspach, znajdujących się w pasażach. To wygodna forma ekspozycji, ponieważ dostrzeże ją każdy, kto znajdzie się w tym punkcie galerii.

Powiew luksusu

Galerie handlowe początkowo stawiały na popularne marki i sieciówki. Z tego powodu zwolennicy dobrych jakościowo produktów niechętnie odwiedzali takie miejsca. Ponieważ sklepy dopasowują swoją ofertę do potrzeb klienta, z czasem zauważono większe zainteresowanie droższymi produktami. Tym samym Polacy, podobnie jak konsumenci w innych krajach, mogą liczyć na marki z wyższej półki. Na takie rozwiązania stawia już prawie każde centrum handlowe. Gdynia to miejsce, gdzie swój punkt stacjonarny znalazło już wiele doskonałych marek, głównie odzieżowych. Wizyta w nich to możliwość poznania kolekcji, dopasowanych do różnych potrzeb, czego zwykle brakuje w tańszych sieciówkach. Ubrania są droższe, ale ich jakość bezdyskusyjna. Docenianie luksusowych towarów dotyczy wielu produktów, wykonywanych ręcznie. One także coraz częściej wypełniają przestrzeń w galerii handlowej.

Galerie handlowe wyjątkowo dobrze radzą sobie z konfrontacją z zakupami online. Wynika to głównie z faktu, że poza wygodą zakupów w Internecie, nadal bardzo cenimy sobie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą i możliwość obejrzenia produktu z bliska. Nie bez znaczenia jest także możliwość przebywania w przestrzeni, która jest nastawiona na komfort i wypoczynek, a takich miejsc w galeriach handlowych jest coraz więcej.

Jak oceniasz ten wpis?

Wskaż liczbę gwiazdek.

Średnia ocena: 4.7 / 5. Liczba głosów: 14

Nikt jeszcze nie oddał głosu.